Skolebestyrelsesmøde
Torsdag den 21/04-2022 i personalerummet
Kl. 17.30 – 19.30
Deltagere: Peter Christensen, Annette Evensen, Anette Nibe Rasmussen, Kirsten Bitsch, Lene Giehm, Kristina Terpling, Aksel Slot, Theresa Eldevig Narud, Anders Kjærgaard Hansen, Johnny Langbak, Lillian Steenberg Hansen, Dorthe Morratz, Michelle Moltsen Kjølner, Linda Hunskjær, Henriette Hansen
Afbud: Johnny, Aksel
Ordstyrer: Anders
Referent: Annette (der læses op efter hvert punkt)
Dagsorden
1. Kontaktforældre (Anders - 17.30-17.40)
Peter er blevet kontaktet af en kontaktforældre, der spørger til hvornår de kommer i spil.
Formål: At bestyrelsen drøfter således at bestyrelsen kan svare kontaktforældrene.
Vi afventer, at den nye bestyrelse beslutter, hvordan de ønsker at bringe kontaktforældrene i spil. Den nye bestyrelse skal have mulighed for at vurdere, hvordan de ønsker at inddrage forældrene i samarbejdet.
2. PLL(Peter – 17.40-18.10
Peter giver en status på, hvad PLL har forandret indtil nu.
Formål: At bestyrelsen bliver informeret om indholdet i PLL(Professionel Læringsledelse).
Peter gennemgår overskrifterne i PLL. Bestyrelsen stiller spørgsmål til indholdet. Det vigtigste formål med PLL er, at vi får skabt en retfærdig skole, hvor alle elever kan blive så dygtige som muligt.
3. Princip for fritidspædagogik (Annette – 18.10-18.40)
Annette præsenterer et forslag
Formål: At bestyrelsen drøfter forslaget, således at ledelsen kan færdiggøre princippet.
Bestyrelsen kommer med input. Princippet er godkendt med små sproglige justeringer.
4. Trafik og parkeringsplads ved A-huset (Peter – 18.40-18.55)
Peter har været til møde den 8/4, og orienterer om hvad bestyrelsens rolle bliver i projektet
Formål: At bestyrelsen får indsigt i deres rolle i trafikprojektet
Bestyrelsen bliver inddraget i projektet omkring trafik og parkeringsforhold.
5. Timefordelingsplan (Peter – 19.00-19.10)
Peter fremlægger timefordelingsplanen
Formål: At bestyrelsen drøfter og godkender timefordelingsplanen.
Timefordelingsplanen forelægges bestyrelsen.
6. Orientering: ”Siden sidst” (19.10-19.20)
Skoleledelsen: Skolebestyrelsesvalg, arrangement på Vesterkærets Skole
Der har været en god proces med skolebestyrelsesvalget. Der har været fredsvalg og der er valgt en ny bestyrelse.
Der har været ubudne gæster i a-huset om aftenen. Der har været en stor bekymring for, hvem der har været på besøg. Det er stoppet nu og vi satser på, at de tiltag, der har været iværksat, har haft den ønskede effekt.
Det lille elevråd har arrangeret fodboldturnering og fællessamling for mellemtrinnet for at blive rystet mere sammen efter corona.
7. Eventuelt
Fast årshjul/dette års punkter
August 23/8
-
- Planlægning af årets møder
- Overordnet tema for året
- Drøfte hvad vi skal have på forældremøderne i år
September
-
- Digitalt princip - møder undervisning- udsættes
- Inklusionsstrategi
Oktober 5/10
-
- Planlægning af kontaktforældremøde
- Forældresamarbejde
November 3/11
-
- Princip for anvendelse af devices i dussen
- Princip for elevplan
- Regnskab
December 2/12
-
- Princip for brug af mobiler (elevrådet drøfter det inden)
- Måltidspolitik (elevrådet drøfter det inden)
Januar 10/1
-
- Temadag
- Trivsel
- LG: Hvordan arbejder vi med trivselsmåling (klassekonferencer, gennemgang af mobbepolitik
- Udsende trivelsmåling inden mødet i pixiudgave
- Trivsel
- Temadag
Februar 8/2
-
- Planlægning af årsmødet
- Halvårsregnskab
- Mobilprincip
- PLL og Neuropæd status
Marts 9/3
-
- Valg til SKB
- Skoledagens organisering (kompetencedækning - få lærere)
April 21/4
-
- Timefordelingsplan
- Princip for fritidsordning
- PLL
Maj 19/5
-
- Planlægning af dimission
- Rundtur - (status på bygning, udeområder)
Juni 13/6
-
- Evaluering af mobilforsøg: https://docs.google.com/document/d/1JvU-eqbzelORDykhCbf_f9Y8Ksj00a7A1D__2MlN_xg/edit